Wychowanie fizyczne 30.03.2020

Dzień dobry, 

Zaczynając kolejny tydzień przesyłam lekcje dla klas IV-VIII. 
Pozdrawiam Magdalena Puczyńska 
 
Poniedziałek 30.03.2020

Klasa VII 30.03.2020

Temat: Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka
Cel: Umiejętność radzenia sobie ze stresem
Stres mogą wywołać nie tylko bodźce negatywne, takie jak strach, przepracowanie, zmartwienie czy choroba, ale także pozytywne, jak wielka radość czy miłość.
Naukowcy posługują się dwoma terminami stresu eustres i distres. Pierwszy określa niezbędne pobudzenie organizmu, bez którego nie mielibyśmy żadnych osiągnięć. Na przykład sportowiec przed zawodami przeżywa stres, który aktywizuje jego wszystkie siły do walki i umożliwia mu zwycięstwo. Gdy osiągnie cel uspokaja się i wycisza. Eustres jest więc stresem pozytywnym i potrzebnym w naszym życiu do osiągania sukcesów.
Niestety distres blokuje koncentrację, negatywnie wpływa na wytrzymałość i kreatywność. Na przykład uczeń, który nie przygotował się do sprawdzianu czy egzaminu obawia się że go nie zda. Nie może się więc skupić i popełnia najprostsze błędy, kołacze serce przez co oblewa i nie osiąga zawierzonego celu i napięcie zostaje nie rozładowane.
Niestety stres towarzyszy nam w dzisiejszych czasach na każdym kroku. Dlatego tak ważne jest radzenie sobie ze stresem.

Przedstawię Wam w kilku punktach sytuacje które pomagają uporać się ze stresem:

  • Wysypianie się i nie zarywanie nocek (szczególnie przy emocjonujących grach komputerowych),

  • Uprawianie sportu bądź spacery na świeżym powietrzu (teraz mamy to trochę utrudnione, jeżeli macie jednak taką możliwość zachęcam do codziennych spacerów ok 30 minut),

  • Dobrym sposobem na oczyszczenie myśli z sytuacji stresowych jest medytacja, ćwiczenia oddechowe i bardzo populara ostatnimi czasy joga (link do ćwiczeń oddechowych warto spróbować )https://www.youtube.com/watch?v=R3ra8F_eKx0 )

  • Jedzenie codzienne owoców i warzyw - jeśli dostarczycie organizmowi niezbędnych minerałów będzie mu łatwiej sobie radzić w trudnych sytuacjach,

  • Nie gromadź w sobie napięć co za tym idzie rozmawiaj o swoich problemach, przyjaciel przyjaciółka ( najlepszymi przyjaciele są wśród bliskich będziecie mieli pewność że pomogą a nie wypaplają Waszych sekretów (wiem mamie nie jest łatwo powiedzieć czegoś osobistego spróbujcie :) )

Zaczęliśmy od słów naukowców i skończymy - niektórzy zalecają w stresie rozbicie talerza podobno dobrze rozładowuje emocje ale Wy tego nie róbcie porzucamy piłkami po powrocie :)

Pozdrawiam Was serdecznie Pani Magda :)

 

Klasa VIII 30.03.2020

Temat: Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka

Cel: Umiejętność radzenia sobie ze stresem

Stres mogą wywołać nie tylko bodźce negatywne, takie jak strach, przepracowanie, zmartwienie czy choroba, ale także pozytywne, jak wielka radość czy miłość.

Naukowcy posługują się dwoma terminami stresu eustres i distres. Pierwszy określa niezbędne pobudzenie organizmu, bez którego nie mielibyśmy żadnych osiągnięć. Na przykład sportowiec przed zawodami przeżywa stres, który aktywizuje jego wszystkie siły do walki i umożliwia mu zwycięstwo. Gdy osiągnie cel uspokaja się i wycisza. Eustres jest więc stresem pozytywnym i potrzebnym w naszym życiu do osiągania sukcesów.

Niestety distres blokuje koncentrację, negatywnie wpływa na wytrzymałość i kreatywność. Na przykład uczeń, który nie przygotował się do sprawdzianu czy egzaminu obawia się że go nie zda. Nie może się więc skupić i popełnia najprostsze błędy, kołacze serce przez co oblewa i nie osiąga zawierzonego celu i napięcie zostaje nie rozładowane.

Niestety stres towarzyszy nam w dzisiejszych czasach na każdym kroku. Dlatego tak ważne jest radzenie sobie ze stresem.

Przedstawię Wam w kilku punktach sytuacje które pomagają uporać się ze stresem:

  • Wysypianie się i nie zarywanie nocek (szczególnie przy emocjonujących grach komputerowych),

  • Uprawianie sportu bądź spacery na świeżym powietrzu (teraz mamy to trochę utrudnione, jeżeli macie jednak taką możliwość zachęcam do codziennych spacerów ok 30 minut),

  • Dobrym sposobem na oczyszczenie myśli z sytuacji stresowych jest medytacja, ćwiczenia oddechowe i bardzo populara ostatnimi czasy joga (link do ćwiczeń oddechowych warto spróbować )https://www.youtube.com/watch?v=R3ra8F_eKx0 )

  • Jedzenie codzienne owoców i warzyw - jeśli dostarczycie organizmowi niezbędnych minerałów będzie mu łatwiej sobie radzić w trudnych sytuacjach,

  • Nie gromadź w sobie napięć co za tym idzie rozmawiaj o swoich problemach, przyjaciel przyjaciółka ( najlepszymi przyjaciele są wśród bliskich będziecie mieli pewność że pomogą a nie wypaplają Waszych sekretów (wiem mamie nie jest łatwo powiedzieć czegoś osobistego spróbujcie :) )

Zaczęliśmy od słów naukowców i skończymy niektórzy zalecają w stresie rozbicie talerza, podobno dobrze rozładowuje emocje ale Wy tego nie róbcie porzucamy piłkami po powrocie :)

Pozdrawiam Was serdecznie Pani Magda :)

 

Klasa V 30.03.2020

Temat: Zdrowie i jego pozytywne mierniki

Cel: Poznanie pozytywnych mierników zdrowia. Podjęcie dowolnej aktywności fizycznej.

Rozpoczynając nowy tydzień proszę żebyście wybrali swoją ulubioną aktywność fizyczną i przez min 20 minut ją wykonywali. Mogą to być przysiady podskoki, spacer rower (oczywiście jeśli macie możliwość z zadbaniem o własne zdrowie i unikanie skupisk ludzi).

Doskonale wiecie jak ważna jest regularna aktywność fizyczna i zdrowe odżywianie dla zachowania zdrowia.
Pozytywny miernik zdrowia określa między innymi prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu.
Zastanówcie się co Waszym zdaniem w waszym życiu i życiu Waszych bliskich mogło by się zmienić żeby poprawić jakość Waszego organizmu . Osoby chętne w dwóch zdaniach mogą podesłać odpowiedz na adres e-mail bądź dziennik elektroniczny.

Pozdrawiam Pani Magda :)

Klasa IV 30.03.2020

Temat: Aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie

Cel: Aktywizowanie ucznia do podejmowania aktywności ruchowej

Dzisiejsze zadanie będzie dla Was bardzo proste i mam nadzieje że przyjemne. Wybieracie swoją ulubioną aktywność fizyczną rower, bieg, siatkówka, spacer ( ćwiczenia na powietrzu wykonujemy z zachowaniem środków ostrożności). Wybieracie jednego członka rodziny i przeprowadzanie z nim 15 minutową lekcję w-f. Pamiętajcie o rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających, a także o poprawności wykonywanych ćwiczeń i poprawianiu ewentualnych błędów. Nauczyciel ćwiczy razem ze swoich uczniem. Życzę udanej zabawy.

Pozdrawiam Pani Magda :)