Tytuł projektu: Ku przyszłości”

 

Szkoła Podstawowa im. Gen. dyw. Tadeusza Kutrzeby w Koźlu uczestniczy w projekcie Erasmus+ w ramach Akcji KA1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej”. Nasz projekt „Ku przyszłości” został dofinansowany kwotą 23914 euro i jest realizowany od lutego 2021 do marca 2023.

Głównym celem projektu jest „nabycie kompetencji kluczowych i zawodowych przez przedstawicieli kadry pracującej w placówkach oświaty dzięki udziałowi w zagranicznych mobilnościach”.

Kontekst: istnieje potrzeba podniesienia poziomu jakości pracy szkoły, szkoła zamierza brać aktywny udział w międzynarodowych projektach.

Cele: podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry naszej szkoły; wzrost umiejętności językowych nauczycieli; podniesienie wymiaru europejskiego szkoły; zwiększenie efektywności pracy z uczniami o specjalnych potrzebach; wzbogacenie oferty zajęć edukacyjnych.

Uczestnicy projektu: 5 osób: dyrektor szkoły/nauczyciel informatyki, nauczyciel j. angielskiego, nauczyciel geografii/przyrody, nauczyciel muzyki/plastyki, nauczyciel j. niemieckiego.

Działania:

1) działania główne: 14 mobilności: 1 wyjazd job shadowing (4 mobilności), 7 kursów metodyczno-dydaktycznych (10 mobilności),

2) działania w szkole: zajęcia dodatkowe dla uczniów z trudnościami szkolnymi, zajęcia przyrodnicze i turystyczne, kółko informatyczne, szkolenia rady pedagogicznej, zajęcia artystyczne, "Euroweek" - projekt, w ramach którego będą prezentowane kraje naszego projektu

 

 

Metodologia: GBL (Game Based Learning)- uczenie się oparte na grywalizacji, PBL (Project Based Learning)- uczenie się oparte na projekcie, obserwacja, dyskusja, wykład, burza mózgów, analizy, rozwiązywanie problemów i odgrywanie ról, dyskusje w parach i grupach, praca metodą lekcji odwróconej, przykłady dobrych praktyk, pokazy i porównania doświadczeń, praktyczne metody uczenia się, dramy i gry teatralne, uczenie się przez działanie.

Rezultaty i oddziaływanie: wszyscy uczestnicy poprawią swoją znajomość języków obcych: angielskiego i/lub niemieckiego; zdobędą nową, fachową wiedzę z zakresu wdrażania i prowadzenia projektów, metodologii i nauczania języków obcych; zdobędą nowe umiejętności z zakresu stosowania technik cyfrowych; będą mieli poczucie samorealizacji i rozwoju osobistego; poprawią się ich kompetencje społeczne: osobowe, interpersonalne i międzykulturowe; wzmocni się wymiar europejski szkoły.

Długofalowe korzyści: lepiej wykształcona kadra pedagogiczna, lepsze efekty pracy, lepsze wyniki uczniów, w tym uczniów o specjalnych potrzebach, , bardziej atrakcyjna oferta edukacyjna szkoły, większa liczba nauczycieli korzystających z oferty edukacyjnej UE, udział w nowych projektach międzynarodowych.