• Numer projektu: 2024-1-PL01-KA122-SCH-000230340 

  • Tytuł: Małymi krokami we właściwym kierunku (Small steps in the right direction) 

  • Kwota dofinansowania: 36 754,00 Euro 

  • Szkoła Podstawowa im. gen. dyw. Tadeusza Kutrzeby w Koźlu, Koźle 65, 95-011 Bratoszewice 

  • Numer PIC: 931187973 

  • OID: E10016122 

 

 

Szkoła Podstawowa im. Gen. dyw. Tadeusza Kutrzeby w Koźlu uczestniczy w projekcie Erasmus+ w ramach Akcji KA122-SCH Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej 

Nasz projekt „Zmieńmy razem świat!” został dofinansowany kwotą 36 754,00 Euro i jest realizowany od 2.09.2024 do 1.01.2026. 

Poprzez wdrożenie projektu „Małymi krokami we właściwym kierunku" chcemy podnieść poziom jakości pracy szkoły, zamierzamy brać aktywny udział w międzynarodowych projektach, pracownicy szkoły chcą podnosić swoje kompetencje zawodowe i zadbać o swój rozwój osobisty. 

 

Dzięki realizacji projektu chcemy poznać sposoby wykorzystania AI, nowe aplikacje i narzędzia cyfrowe, aby w większym stopniu stosować TIK w procesie edukacyjnym. 

Chcemy zwiększyć efektywność uczenia się poprzez edukację plenerowo-ekologiczną. Chcemy uatrakcyjnić ofertę 

edukacyjną naszej szkoły. Chcemy unowocześnić warsztat metodyczny w nauczaniu języków obcych. Chcemy stosować 

metody z zakresu innowacyjnej edukacji m.in. wykorzystując narzędzia artystyczne 

 

W projekcie uczestniczy 6 osób: dyrektor szkoły/nauczyciel informatyki, nauczyciel j. angielskiego, nauczyciel geografii/przyrody, nauczyciel muzyki/plastyki, nauczyciel j. niemieckiego. 

Działania:  

1) działania główne: 16 mobilności: 2 wyjazdy job shadowing (8 mobilności),  6 kursów metodyczno-dydaktycznych (8 mobilności)  

2) działania w szkole: zajęcia dodatkowe dla uczniów, zajęcia przyrodnicze i turystyczne, kółko informatyczne, szkolenia rady pedagogicznej, zajęcia artystyczne, ekologiczne, plenerowe, promocyjne. 

 

 

Metodologia: GBL (Game Based Learning)- uczenie się oparte na grywalizacji, PBL (Project Based Learning)- uczenie się oparte na projekcie, obserwacja, dyskusja, wykład, burza mózgów, analizy, rozwiązywanie problemów i odgrywanie ról, dyskusje w parach i grupach, praca metodą lekcji odwróconej, przykłady dobrych praktyk, pokazy i porównania doświadczeń, praktyczne metody uczenia się, dramy i gry teatralne, uczenie się przez działanie. 

Rezultaty i oddziaływanie: wszyscy uczestnicy poprawią swoją znajomość języków obcych: angielskiego i/lub niemieckiego; zdobędą nową, fachową wiedzę z zakresu wdrażania i prowadzenia projektów, metodologii i nauczania języków obcych; zdobędą nowe umiejętności z zakresu stosowania technik cyfrowych; poznają metody i zasady prowadzenia edukacji outdoorowej, będą mieli poczucie samorealizacji i rozwoju osobistego; poprawią się ich kompetencje społeczne: osobowe, interpersonalne i międzykulturowe; wzmocni się wymiar europejski szkoły. 

Długofalowe korzyści: lepiej wykształcona kadra pedagogiczna, lepsze efekty pracy, lepsze wyniki uczniów, w tym uczniów o specjalnych potrzebach, bardziej atrakcyjna oferta edukacyjna szkoły, większa liczba nauczycieli korzystających z oferty edukacyjnej UE, udział w nowych projektach międzynarodowych.